دوشنبه ۲۱ دی ۱۳۸۸ - ۱۵:۵۳
۰ نفر

گروه حوادث: مردان جوان برای اینکه نقشه سرقت‌های خود را به اجرا بگذارند، در پوشش خواستگار به خانه‌ طعمه‌های خود می‌رفتند. آنها با خریدن گل و شیرینی به در خانه‌ها می‌رفتند و زمانی که مطمئن می‌شدند کسی در خانه نیست به روش توپی‌زنی وارد خانه شده و دست به سرقت میلیونی می‌زدند.

چندی قبل با گزارش چندین مورد سرقت خانه‌ها در محدوده شهرک‌های اطراف خیابان اهری کرج، کارآگاهان پلیس آگاهی کرج و ماموران کلانتری 33 تحقیقات خود را در این باره آغاز کردند.

بررسی‌های اولیه حاکی از آن بود که سارقان در ساعات اولیه روزهای آخر هفته و یا تعطیلات به سراغ خانه‌ها رفته و هنگامی که از نبودن صاحبخانه مطمئن شده بودند با شکستن قفل درها و به روش توپی زنی وارد خانه شده و اشیای قیمتی را به سرقت برده‌اند.

با آغاز تحقیقات برای یافتن سرنخی از سارقان، کارآگاهان از طریق منابع اطلاعاتی خود از فعالیت‌های مشکوک 3 جوان درمنطقه ولد آباد کرج اطلاع پیدا کرده و هنگامی که به مدارکی دست یافتند که نشان می‌داد این 3 جوان احتمالا در سرقت‌ها دست دارند آنها را در عملیاتی ضربتی و درحالی‌که در خواب بودند، دستگیر کردند.

با انتقال متهمان به پایگاه پلیس آگاهی فردیس، آنها به 75 فقره سرقت منزل در فردیس،  محمدشهر، جوادآباد، ولدآباد،  شهرک مهندسی زراعی و شهرک نهال بذر اعتراف کردند.

سارقان خواستگار

سارقان در جریان بازجویی‌ها درباره شگرد خود گفتند: برای انجام سرقت هایمان، با خرید دسته گل و یک بسته شیرینی سوار بر خودروهای مدل بالا به جلوی خانه‌هایی که احتمال می‌دادیم کسی در آنجا نباشد می‌رفتیم،

درحالی‌که وانمود می‌کردیم برای خواستگاری یا میهمانی آمده‌ایم زنگ خانه‌ها را به‌صدا درمی‌آوردیم.  اگر کسی جواب می‌داد یک اسم را به‌عنوان اسم صاحبخانه بیان می‌کردیم و می‌گفتیم که آدرس را اشتباهی آمده‌ایم اما اگر کسی جواب نمی‌داد،  با شکستن قفل در وارد خانه شده و لوازم قیمتی را سرقت می‌کردیم.

سرهنگ اسماعیل هادئی- رئیس پلیس آگاهی استان تهران- با اشاره به اینکه تا‌کنون با پیگیری‌های مأموران 70 نفر از مالباختگان شناسایی شده‌اند از شهروندان خواست با توجه به اینکه احتمال داده می‌شود سارقان دستگیر شده سرقت‌های بیشتری مرتکب شده باشند چنانچه منازلشان بدین شیوه و در روز‌های آخر هفته و تعطیلات مورد سرقت قرار گرفته جهت پیگیری پرونده به پایگاه پلیس آگاهی فردیس مراجعه کنند.

کد خبر 99283

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز